Isnin, 1 Julai 2013

Merawat kencing tikus


Salah satu penyakit ang agak aneh kita dengar ialah virus kencing tikus. Antara mangsanya ialah pelawak dan pelakon terkenal yang dikenali sebagai Din Beramboi.

Beliau akhirnya meninggal dunia akibat sakit tersebut. Moga rohnya dimasukkan ke syurga bersama ummat Islam lain.

Anehnya virus kencing tikus kerana ia dikatakan menular melalui air dalam kuantiti yang besar seperti air terjun. Mangsa bukan sahaja dijangkiti akibat terminum air yang dicemari virus tersebut bahkan boleh melalui rekahan luka pada kulit.


...................................................................
Berikut adalah catatan di Wikipedia berkenaan kaedah rawatan yang biasa digunakan di hospital:
....................................................................

"Rawatan Leptospirosis merupakan proses agak rumit terdiri daripada dua komponen utama: memendam agen penyebab dan melawan kemungkinan komplikasi."

"Dadah Aetiotropik adalah antibiotik, seperti cefotaxime, doxycycline, penicilin, ampicillin, dan amoxicillin (doxycycline juga boleh digunakan sebagai prophylaxis)."

"Tidak terdapat vaksin manusia; vaksin haiwan hanya terdapat bagi beberapa jenis strain, dan hanya berkesan bagi beberapa bulan."

"Dos ubat-ubatan bagi manusia adalah seperti berikut:

doxycycline 100 mg oral setiap 12 jam selama 1 minggu atau penicilin 1–1.5 MU setiap 4 jam selama 1 minggu.

Doxycycline 200–250 mg sekali seminggu diberi sebagai prophylaxis.

Penjagaan organ khusus dan rawatan adalah penting bagi kes buah pinggang, hati, atau pembabitan jantung."


................................................
komen Admin
................................................  

Letih juga membaca penerangan di atas. Itupun telah saya buang separuh daripada artikal asal!

Sebelum saya menulis artikal ini, sebenarnya saya telah dihubungi Cikgu Liza daripada Semporna Sabah.

Saya dan isteri pernah menemui beliau di Melaka kerana beliau memang orang Melaka yang kini bertugas di Sabah kerana mengikut suaminya seorang ustaz.

Cikgu Liza menelefon saya untuk bertanya adakah saya masih mengeluarkan minyak warisan Ustaz Hamid. Sementara itu beliau memberitahu berita gembira iaitu pelanggannya yang dijangkiti kencing tikus telah sembuh setelah mendapat rawatan doktor di samping menggunakan minyak herba tersebut.

Alhamdulillah.

...........................................................
Tambahan kemaskini 16 Sept 2014:

............................................................  

Semakin banyak kes kesembuhan yang kami terima daripada pengguna berkenaan kencing tikus termasuklah:

Kes 1:
Seorang guru daripada Jasin datang ke pejabat kami untuk mendapatkan minyak herba ini kerana anak saudaranya terkena kencing tikus. Saya bertanya bagaimana beliau mengetahui produk ini? Beliau memberitahu bahawa doktor di sebuah hospital di Kuantan mengatakan bahawa ada pesakitnya sebelum ini telah menggunakan minyak warisan ustaz Hamid.

Seminggu kemudian guru tersebut datang lagi dan membeli beberapa botol lagi. Beliau menyampaikan khabar gembira yang anak saudaranya telah sembuh. Alhamdulillah.

Kes 2: 
Pada suatu malam saya mendapat panggilan telefon daripada KL. Seorang lelaki memberitahu anak beliau berusia 2 tahun disahkan terkena kencing tikus dan dirawat di hospital.

Saya menghubungi agen di KL (En Asraf) dan beliau menghantar sendiri kepada lelaki itu.

Dua hari selepas itu lelaki tersebut menelefon saya sambil mengucap syukur kerana anak beliau disahkan bebas daripada kencing tikus.

Beberapa hari lalu apabila saya mengemaskini Facebook bagi mengumumkan bahawa jenama Morha telah menerima kelulusan hak milik berdaftar daripada Perbadanan Harta Intelek Malaysia, cikgu Mahyudin yang juga stokis Johor meninggalkan komen bahawa beliau baru menerima berita seorang pelanggan beliau telah bebas daripada kencing tikus.

Alhamdulillah.


.........................................
Terkini: 05//10/2014
..........................................

Boleh dikatakan setiap hari kami dihubungi orang ramai bertanyakan ramuan untuk kencing tikus. 

Apa itu kencing tikus? Bagaimanakah seseorang boleh dijangkiti kencing tikus? Apakah tanda-tanda seseorang yang diserang penyakit kencing tikus?

Berikut adalah tanda/gejala kencing tikus yang saya kutip daripada pembacaan termasuk web:

Masa pengeraman di antara 2 hingga 26 hari. Biasanya sekitar hari ke-10.

Ia mungkin bermula dengan rasa seperti demam, tubuh menggigil, rasa sakit pada bahagian tertentu anggota tubuh dan sakit kepala.

Batuk yang tidak berkahak.

Rasa loya dan boleh diikuti muntah serta cirit-birit.

Sakit-sakit sendi dan/atau sakit tulang, 

Sakit pada tekak dan sakit perut.

Radang selaput mata.

Pesakit juga mungkin mengalami sakit otot, pembesaran limpa atau hati, bengkak salur kelenjar, sakit tekak, kekerasan otot, dan boleh dikesan melalui perubahan bunyi pada peparu atau timbulnya ruam.

Jika dilihat pada catatan yang ditinggalkan Ustaz Haji Abdul Hamid pada botol minyak morhabshi yang beliau hasilkan, simptom atau tanda-tanda di atas adalah sama dengan khasiat produk yang dihasilkannya.

Cuma beliau tidak menggunakan nama Kencing Tikus. Hal ini mungkin kerana nama Kencing Tikus belum ada pada masa itu dan orang ramai menggunakan istilah lain bagi merujuk pada penyakit kencing tikus.

Antara catatan yang dibuat Ustaz Hamid ialah pada botol minyak herba yang beliau hasilkan ialah:

Demam, lenguh, sakit kepala, batuk, loya, muntah, cirit birit, Sakit-sakit sendi.

Walaupun tidak dicatatkan sakit radang selaput mata pada botol tersebut namun kami mendapat beberapa testimonial bahawa minyak yang beliau hasilkan itu membantu masalah mata.

Alhamdulilah meskipun Ustaz Hamid telah tiada namun beliau telah meninggalkan resepi bagi mengeluarkan produk berkenaan dan mengajar sendiri pada kami untuk menghasilkan produk yang serupa.

Formula tersebut juga terdapat dalam salah sebuah kitab yang beliau tulis.

Insya-Allah kami akan berkongsi dengan sesiapa sahaja yang berhajat. 

Hubungi 0194401944 atau 0194402211.

"Meneruskan Tradisi dan Mengekalkan yang Asli"

.........................................
Terkini: 12//11/2014
..........................................

Pagi-pagi tadi dapat panggilan daripada seorang ibu yang anaknya (usia 18 tahun) kena kencing tikus hingga dimasukkan ke ICU di hospital Seremban baru-baru ini. Alhamdulillah, ibu tersebut memaklumkan anak lelaki beliau telahpun keluar daripada wad, cuma masih lemah. Doktor akan terus memantau.

Perlu diingat bahawa virus kencing tikus bersikap pendam dan boleh menyerang semula. Habiskan antibiotik yang dibekalkan doktor dan ikut jadual pemeriksaan dari semasa ke semasa seperti yang disarankan doktor.

Gunakan Minyak Morhabshi sebagai sokongan. Biasanya mangsa kencing tikus turut mendapat gejala penyakit lain. Lihat artikal di atas.

Penyakit kencing tikus bukan surat jemputan maut. Kebanyakan mangsa akan sembuh selepas mendapat rawatan awal. Masalah biasanya timbul apabila kita menganggap ia hanya demam biasa dan berharap ia akan sembuh sendiri.

Insya-Allah, setiap penyakit ada penawarnya melainkan maut.

Bacaan lain yang berkenaan

posted from Bloggeroid

23 ulasan:

cheguman berkata...

Sejak artikal ni disiarkan, kami byk menerima panggilan utk bertanya dan membeli. Kebanyakannya berharap minyak morhabshi dpt membantu sbg ikhtiar selain menjalani perubatan lain. Alhamdulillah beberapa org menggubungi kami semula dan menyatakan rasa syukur kpd Allah.

Dlm satu kes, seorg guru dtg ke ofis kami utk membeli minyak morhabshi. Anak buah beliau di kuantan terkena jangkitan virus berkenaan. Agak mengejutkan kami krn menurut beliau doktor yg merawat di hosp itu lah yg menyuruhnya mencari minyak morhabshi sbb sblm ini ada peaakit beliau yg telah sembuh.

alhamdulillah, seminggu kemudian guru tsbt dtg ke ofis kami sekali lagi utk membeli lagi dan memaklumkan anak buahnya telah sembuh.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana hendak beli yer? Tq

Tanpa Nama berkata...

saya nak beli .. macam mana ek??

faz berkata...

Assalam. Macamana nak beli. Tlg sms sy or email . 0193568893. tadikaidk@yahoo.com

hazirahs berkata...

Bagaimana cara utk bli? Ayah sy tkena virus tsbt dan skrg di hosp mnerima rawatan.

Tanpa Nama berkata...

Salam, saya nak beli minyak morhabshi ni. dear admin, this is my email. Emma.mearliz96@gmail.com
I Do hope any email from u as soon as possible. thank u.

Tanpa Nama berkata...

aslm... boleh saya tanya... brapa harga minyak morhabshi ni...
siti93905@yes.my

Tanpa Nama berkata...

Salam..saya nak beli minyak ni..macam mana n berapa?

Tanpa Nama berkata...

Cara guna benda ni macam mana???,, n nak dapatkan d mana??? Info me.. Machi_komachi@yahoo.com tq..

Tanpa Nama berkata...

Salam boleh tak bagi no contact. Sy berminat nak beli.

Cheguman berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Cheguman berkata...

Admin mohon jutaan maaf kerana banyak komen di blog ini yg admin terlepas pandang. Kepada yg ingin mendapatkan produk-produk berkaitan boleh terus hubungi 0194401944 atau salah seorang cucu ustaz hamid 0194402211.

Tanpa Nama berkata...

Assalam admin.... sy Nazre... boleh sy dapatkan maklumat lebih lanjut tentang minyak ni? Seperti mcm mn nk dapatkan... berapa harga... cara guna kalau kena kencing tikus... cara guna untuk masalah2 lain dan sebagainya... boleh email sy di nazre08@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

Assalam admin..sy nazra..sy turut perlukn maklumat lanjut berkaitan produk ini..emailkn pd sy..mamanazra84@gmail.com..

Cheguman berkata...

Sesiapa yg ingin order minyak morhabshi dsbnya sila hubungi mereka 0194401944. Pihak admin blog ini hanya menyiarkan artikal shj. Mohon jutaan maaf.

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

As'kum..baru² ni pon sy trkena pnyakit air kencing tikus tapi alhamdulillah sembuh.dua hari rasa xsedap badan pegi jumpa doktor n doc mngesahkan sy mghidap penyakit trsebut tapi tahap rendah dan sempat juga masuk wad.

Dan selepas itu ada orang bagitau sy ketam nipah adalah salah satu ubat pnyakit air kencing tikus.selepas keluar wad terus beli ketam nipah dan rasa makin okay sikit.

Hanya berkongsi pengetahuan.setiap penyakit ada ubat

Cheguman berkata...

Untuk pertanyaan lanjut sila hubungi 0194401944. Terima kasih.

cikgu azizah fathul ariffin berkata...

Assalamualaikum...somi sy br baik kencing tikus bln 9 lpas..laa ni msh on cek drh dan bacaan creatine dia makin baik..adakah mnyk ni blh mmbantu?jika blh..sila hbgi sy...

Cheguman berkata...

Untuk maklumat lanjut hubungi 0194401944

Ummu umar berkata...

Salam... Saya pos Morhabshi seluruh Malaysia. Boleh pm www.wasap.my/60132821208/Morhabshi

atau beli terus di
http://shopee.com.my/ummiumarhusnahafsah/125572578

suka kongsi berkata...

💐Assalamualaikum slm sejahtera warga group📢
💐 Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye📢😉

1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kanser stage 1-stage 4 mengambil penawar dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit..tetapi rawatan hospital jgn lari..tetap wajib diteruskan...kedua2 rawatan amat bermanfaat.

Boleh Call atau Wasap terus pengasas die..nanti blh cerita direct kt dia kita sakit apa dn lain2.. direct terus senang kn .ni nmbor dia.👉🏼 En Mohd Zuhairi- 0174687570

2)Dah ramai yg merasa kesan yg positif dengan penawar beliau yg berunsurkan ubatan bahan semulajadi yg selamat diambil....walaupon bahan semulajadi tetapi penawar nya mpunyai kesan yang pantas.
Sesuai juga untuk penyakit kanser yg sudah merebak disamping rawatan hospital☺👍🏻

3)Pencipta penawar jus ini dh banyak berdepan dengan pesakit2 kanser....ade ramai yg dh merasa kesan yg baik,yg sembuh selari dgn rawatan doktor...penawar yg amat menyokong penyakit berat dan ringan.

5) Selain dr penyakit kanser pon blh juga mengambil penawar semulajdi yg hebat ini sebagai rawatan alternatif yg mnyokong dlm proses penyembuhan seperti penyakit :
-Denggi, Kencing Tikus, Batu Karang, Gastrik, Gout . (berperanan menambahkan zat2 tubuh badan, menguatkan pertahanan badan melawan penyakit.
memperlahankn pertumbuhan penyakit)

7) Bagi yang ada sakit KENCING MANIS pon boleh mendapatkan rawatan alternatif ini , termasuk kencing manis seperti *kaki berlubang dan bernanah

Sy share melalui pengalaman sy sdri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sdri pon guna produk die ( penawar jus ) dh 3thn.

Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar sampingan bg penyakit knser yg tepat .disamping itu TIDAK MENGABAIKAN RAWATAN DOKTOR ANDA YA.💪🏼

Nanti kalau nak ikhtiar dgn penawar beliau, dan sudah mencuba ,blh la join group whatsApp pejuang2 kanser....boleh la kenal2 pesakit die yg dh sembuh mcm yg sy knl antaranya
~~~~~~~~
▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4..
Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan setahun saja untuk hidup.setia dengan penawar khusus en. zuhairi ini.
Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil penawar jus ini sebagai salah satu rawatan alternatif selari dengan rawatan doktor (nk buku nti blh order)
~~~~~~~~
▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
Skg sudah sembuh dr kanser. penawar jus ini diambil selari dgn rawatan hospital.
~~~~~~~~
▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil penawar jus ni dr kanser tahap 4 sehingga sembuh tanpa meninggalkn jus dan rawatan hospital...
~~~~~~~~
▪Nani Faiza - kanser Usus Tahap 4 dan ketulan kanser 10cm telah merebak ke hati, bersabar dan setia merawat dengan jus herba ini tanpa mudah putus asa..sekarang sudah hampir sembuh sepenuh nye. sel kanser sudah tiada.
~~~~~~~~
▪Pn. Rugayah Jilani -
Pesakit kanser payudara tahap 3B ketulan 10×10cm- sudah sembuh !
~~~~~~~~
▪Pn. Noridah Md Dom - Pesakit kanser ovari tahap 3 merebak ke tyroid dan lymph- sudah dapat kesan positif ,kesihatan beransur pulih.
~~~~~~~~
Dan ramai lg lah yg dh sembuh dr kanser leukimia dll yg guna penawar jus ini...ini kenyataan..bkn rekaan.nti blh cntct en zuhairi dn pm sdri testimoni2 td tu yer..😉

9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay👇🏻
En. Mohd Zuhairi - 017468 7570 ..

👍🏻In sya Allah nanti boleh join group wasap dan boleh pinjam semangat pejuang2 kanser yg lain

💐Yg penting ramuan penawar jus semulajadi ini MAMPU DIBELI dan
In sya Allah mujarab.mudah mudahan aaminn..🤲🏼

suka kongsi berkata...

NOTE :
Kebanyakan pesakit2 yg mengambil penawar jus ini tetap meneruskan temujanji doktor masing2....tidak boleh tinggal kan rawatan hospital utk melihat perubahan penyakit mereka...walau bagaimana pon..mereka mengatakan terdapat perbezaan jika membuat rawatan hospital ketika bersama2 mengambil jus ini dan dgn tidak mengambil nya.. jus ini diteruskan oleh mereka apabila kesan nye mereka tidak jatuh sakit teruk semasa rawatan hospital dan kekal cergas bertenaga dan menambah selera makan terutama nya semasa rawatan kimo.
- Ia bukan lah jus rawatan yg memanaskan badan anda. Ia BUKAN HERBA YG MEMANASKAN BADAN dan ia merupakan herba yang amat perlu di miliki oleh setiap pesakit..

Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
Tp nanti dia akn blas jugak yer..
#sharepadayangmemerlukan
#sharing is caring

VVIP

Kegunaan Morhabshi dalam kebudayaan Melayu

Meskipun ramai yang merasakan baru pertama kali mendengar nama Morhabshi, namun ia sebenarnya bukanlah asing dalam kebudayaan Melayu. Orang Melayu menggelarnya 'kemenyan bunian' kerana keampuhannya menghindari gangguan makhluk halus. Bahagian yang paling penting ialah getahnya yang digunakan untuk menghalau atau menghindari makhluk ghaib tersebut. Di Malaysia khasiat Morhabshi dipercayai lebih awal diamalkan dalam masyarakat lain seperti Arab, Cina dan India.

Morhabshi dalam Perubatan Tradisional

Dipercayai resin myrrh atau morhabshi memasuki Tanah Melayu dan dalam kehidupan orang Melayu melalui pergaulan dan persemendaan dengan masyarakat Arab yang ketika itu menguasai istana dan golongan bangsawan.

Berdasarkan pengamatan dan ilmu yang dimiliki nenek moyang kita, myrrh atau morhabshi dicampurkan bersama minyak-minyak tertentu seperti minyak kelapa, zaiton, lenga (bijan), serai serta herba-herba seperti keduduk putih, bayam batu, lemuni, raja kayu, hempedu bumi, cekur dan sebagainya dapat berinteraksi dengan pelbagai penyakit kulit seperti kayap, barah, kudis, gatal-gatal serta sakit gigi, cirit-birit dan sebagainya.

Campuran ini juga didapati bertindakbalas pada pendarahan luar (luka dan sebagainya).

Bagi yang kurang yakin dengan kehebatan nenek moyang orang Melayu, sila semak kembali perjalanan sejarah negara, terutama Empayar Melaka yang pernah menjadi pusat perdagangan, pusat penyebaran Islam, dan pusat perkembangan ilmu pengetahuan terhebat di zamannya.

Justeru adalah mustahil bangsa yang begitu hebat ketika itu tidak mempunyai teknologi perubatan mereka sendiri.



Pengkalan Blog Morhabshi

Dedikasi & Penafian

Blog ini dibina bagi memaparkan ramuan dan petua yang terdapat dalam kitab Attabib walhikmah karangan almarhum Dr(H) Ustaz Hj Abdul Hamid Ahmad, pengasas Minyak Morhabshi. Ini adalah sumbangan kami terutama kepada para pelanggan kami dan juga kepada anda semua. Semoga Allah menempatkan arwah ustaz Hj Abdul Hamid dan isteri beliau Hjh Saodah dalam syurga-Nya bersama orang beriman dan beramal soleh. A-Fatihah. Sesungguhnya kita semua akan menuruti jejak mereka juga suatu hari nanti.

Penafian
Semua maklumat dalam blog ini merupakan perkongsian daripada pelbagai sumber. Admin tidak bertanggung jawab jika berlaku sebarang kerosakan, kecederaan, kerugian, dan sebagainya dan jika berlaku ia tidak boleh dianggap berpunca dari blog ini.