Isnin, 9 Mac 2015

Harga stokis dan agen 15 mac 2015

Assalamualaikum.
1. Saya akan merombak semula sistem harga borong minyak morhabshi.

HARGA RUNCIT KEKAL.

2. Sistem sebelum ini berdasarkan status pembeli/stokis manakala sistem yang akan dilaksanakan ini berdasarkan JUMLAH PEMBELIAN SEMASA.

3. Ini bermakna semakin banyak kuantiti yang dibeli maka semakin rendah harga yang ditawarkan.

4. Melalui sistem ini agen dan stokis akan menerima keuntungan jualan yang lebih banyak apabila membeli stok yang lebih banyak.

5. Di peringkat pengeluar, semua pek minyak morhabshi akan diselaraskan pada harga runcit rm45 seunit.

6. Ini bermakna pek 60ml (rm28-single) akan ditamatkan dan digantikan dengan PEK KEMBAR baru '60ml+30ml' dan djual pada harga rm45 seunit sebagaimana pek yang lain.

7. Keuntungan akan dikira berdasarkan persen daripada 32% hingga 60%.

8. Ini bermakna agen akan menerima pertambahan untung sekitar 4%. Jika dulu agen membayar rm35 seunit maka selepas ini agen cuma membayar rm30.50 (32%).

9. Sebagai balasan, had minimum pembelian agen dinaikkan daripada rm200 kepada rm367.20 (12 unit).

10. Pelarasan baru ini bermula 1 Mac 2015 namun sesiapa sahaja boleh bermula sekarang. Hal ini kerana harga borong yang ditawarkan lebih rendah berbanding sebelum ini.

11. Rasional sistem ini ialah bagi meningkatkan volumn jualan dengan cara meningkatkan had minimum pembelian.

12. Apabila agen ditawarkan keuntungan yang lebih baik maka diharapkan mereka akan berusaha menambah modal. Dengan itu jualan stokis akan bertambah.

13. Semoga dengan sistem baru ini akan memberi manafaat pada semua pihak.

14. Had pembelian minimum:
1 unit rm45.00 (0%)
12 unit rm367.20 (32%)
48 unit rm1296.00 (40%)
100 unit rm2430.00 (46%)

Hubungi 0194402211 untuk maklumat lanjut harga borong.

Berdasarkan harga di atas, cuba kira harga untuk sebotol 15ml dan 30ml. Agen akan dapat lebih untung apabila jual sebotol-sebotol.

*Kos penghantaran ditanggung pihak pembeli.

Wassalam.

Noor Azman Aminudin
Pengarah Urusan
Morhabshi

1 ulasan:

Butir Diri berkata...

Salam,
Banyak kebaikan yang saya dengar tentang minyak ini.
Saya juga berminat untuk mendapatkan satu unit RM45.00
Bagaimanakah caranya + kos penghantaran.

Untuk makluman saya bukannya stokis

email saya : azmantpsb@yahoo.com (prefer)

atau : azahm21@gmail.com (optional)

VVIP

Kegunaan Morhabshi dalam kebudayaan Melayu

Meskipun ramai yang merasakan baru pertama kali mendengar nama Morhabshi, namun ia sebenarnya bukanlah asing dalam kebudayaan Melayu. Orang Melayu menggelarnya 'kemenyan bunian' kerana keampuhannya menghindari gangguan makhluk halus. Bahagian yang paling penting ialah getahnya yang digunakan untuk menghalau atau menghindari makhluk ghaib tersebut. Di Malaysia khasiat Morhabshi dipercayai lebih awal diamalkan dalam masyarakat lain seperti Arab, Cina dan India.

Morhabshi dalam Perubatan Tradisional

Dipercayai resin myrrh atau morhabshi memasuki Tanah Melayu dan dalam kehidupan orang Melayu melalui pergaulan dan persemendaan dengan masyarakat Arab yang ketika itu menguasai istana dan golongan bangsawan.

Berdasarkan pengamatan dan ilmu yang dimiliki nenek moyang kita, myrrh atau morhabshi dicampurkan bersama minyak-minyak tertentu seperti minyak kelapa, zaiton, lenga (bijan), serai serta herba-herba seperti keduduk putih, bayam batu, lemuni, raja kayu, hempedu bumi, cekur dan sebagainya dapat berinteraksi dengan pelbagai penyakit kulit seperti kayap, barah, kudis, gatal-gatal serta sakit gigi, cirit-birit dan sebagainya.

Campuran ini juga didapati bertindakbalas pada pendarahan luar (luka dan sebagainya).

Bagi yang kurang yakin dengan kehebatan nenek moyang orang Melayu, sila semak kembali perjalanan sejarah negara, terutama Empayar Melaka yang pernah menjadi pusat perdagangan, pusat penyebaran Islam, dan pusat perkembangan ilmu pengetahuan terhebat di zamannya.

Justeru adalah mustahil bangsa yang begitu hebat ketika itu tidak mempunyai teknologi perubatan mereka sendiri.



Pengkalan Blog Morhabshi

Dedikasi & Penafian

Blog ini dibina bagi memaparkan ramuan dan petua yang terdapat dalam kitab Attabib walhikmah karangan almarhum Dr(H) Ustaz Hj Abdul Hamid Ahmad, pengasas Minyak Morhabshi. Ini adalah sumbangan kami terutama kepada para pelanggan kami dan juga kepada anda semua. Semoga Allah menempatkan arwah ustaz Hj Abdul Hamid dan isteri beliau Hjh Saodah dalam syurga-Nya bersama orang beriman dan beramal soleh. A-Fatihah. Sesungguhnya kita semua akan menuruti jejak mereka juga suatu hari nanti.

Penafian
Semua maklumat dalam blog ini merupakan perkongsian daripada pelbagai sumber. Admin tidak bertanggung jawab jika berlaku sebarang kerosakan, kecederaan, kerugian, dan sebagainya dan jika berlaku ia tidak boleh dianggap berpunca dari blog ini.